środa, 4 lutego 2015

Pokoik dla dziewczynki!

Stanęłam przed nie lada wyzwaniem, a mianowicie podjęłam się urządzenia wymarzonego pokoju dla mojej jeszcze nienarodzonej córki. Chciałabym, żeby miejsce to było funkcjonalne, przytulne, słodkie (ale nie przesłodzone), a także wykonane za przystępne pieniądze.
Angażuje się w to całym sercem, ponieważ wiem, że już niedługo będę tam spędzać większość mojego czasu a poza tym zamieszka tam najważniejsza dla mnie istotka na świecie :)
Osobnym tematem jest dylemat, czy lepiej, aby dziecko spało w sypialni z rodzicami, czy uczyć od maleńkości spania we własnym pokoju i łóżeczku. Po wielu lekturach i reportażach decyzja została podjęta!

1. Jaki kolor ścian? 

Wybrałam róż w połączeniu z odcieniem szarego. Na jednej ze ścian chciałabym, aby znalazł się motyw. Na początku pomyślałam, że sprawę załatwi tapeta... szybko zmieniłam zdanie:) Później do głowy przyszły mi naklejki dekoracyjne, jednak jest to nietrwały produkt. Ostatecznie stawiam na szablony malarskie. Na rynku dostępne są najróżniejsze motywy w cenie (30-100 zł). W każdej chwili można umyć ścianę, a także przemalować gdy się znudzi.
Do gustu najbardziej przypadły mi te firmy Stencils.
Zastanawiam się tylko, czy wybrać  motyw grochów, czy królików.



2. A co z meblami?

Pierwsze co przyszło mi do głowy to kupno gotowego kompletu mebli. Po kilkudniowych poszukiwaniach stwierdziłam, że nie ma odpowiedniego dla mnie. Cały czas coś nie tak... W końcu stwierdziłam, że skompletuje wszystko sama. I nie żałuje! Łóżeczko udało mi się kupić w zaniżonej cenie, ponieważ brakowało oryginalnych śrub. Posiada funkcje tapczana. Istnieje możliwość wyjęcia szczebli z jednej strony, aby przez pierwsze 3 mieś łóżeczko było przystawione bezpośrednio do łóżka rodziców. 
Niestety nie znalazłam identycznego w internecie, aby pokazać, ale na pewno jeszcze się nim pochwale ;)












( to jest dość podobne)


O materacykach naczytałam się chyba najwięcej. Na rynku dostępne jest wiele rodzajów w skrajnie różnych cenach (30 -500 zł). Ja wybrałam z pianki termoelastycznej. Nagrzewa się od ciepła ciała co sprawia, że idealnie przylega. Po krótkim czasie powraca do pierwotnej formy. Ponadto jest dwustronny (miękka strona z przeznaczeniem dla niemowlaka, twardsza dla starszego dziecka).

Oprócz łóżeczka w pokoju znajdzie się również komoda. Upolowałam ją na allegro w cenie 135 zł! 


Pomyślałam, że mogłabym doczepić do niej kryształowe uchwyty, ale jeszcze nie postanowiłam. 

W pokoju znajdzie się również wiklinowa skrzynia. Świetnie się prezentuje oraz jest bardzo funkcjonalna. Posłuży do przechowywania zabawek i gadżetów. W zależności od wielkości jej koszt waha się między 100-200 zł.


3. Jakie tekstylia i ozdoby do pokoju? 

Jeśli chodzi o ochraniacze na szczebelki to urzekły mnie te w formie poduszek. Można dowolnie zestawiać kolory i motywy. Ozdoby w miarę możliwości i umiejętności wykonam sama. Na youtube można znaleźć mnóstwo inspirujących filmików i porad jak zrobić tiulowe balony, literki 3D, szkatułki decoupage itp.
Moje dokonania pokaże w następnym poście :)



A oto moje pokojowe inspiracje! 








Pozdrawiam i zapraszam, Sylwia R.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz